Електронні системи допомоги (Traction control/Stability control/Hill control)

З листа до компанії ARB

Привіт ARB,

У мене Mitsubishi Pajero 2009 і я хотіла б дізнатися, чи потрібні мені блокування диференціала (передня, задня або обидві)? Автомобіль оснащений системами MATT (Mitsubishi All Terrain Technology), ASC та ATC, що робить його досить прохідним на бездоріжжі.

Чи допоможуть блокування диференціалу покращити прохідність мого автомобіля та надати мені більше впевненості на бездоріжжі? Зазвичай я катаюся в буші, на піщаних пляжах або доріжками Національного парку (жвір, каміння тощо).

Дякую,

Саллі

Доброго дня Саллі,

Система МАТТ у вашому автомобілі працює за допомогою гальмівної системи, намагаючись таким чином передати момент на колесо з великим коефіцієнтом зчеплення. Ця система використовує ті ж датчики та блок управління, які забезпечують роботу системи ABS. При використанні як допомогу на бездоріжжі ця система визначає, яке колесо пробуксовує і, за допомогою додаткового насоса, гальмує саме це одне колесо. Це дозволяє уникнути «втікання» всього крутного моменту на це колесо, що буксує.

В даний час з'являється велика кількість таких систем, що використовують гальма. Багато автовиробників впроваджують їх у сучасні автомобілі, під різними назвами. Ці електронні системи, безсумнівно, мають ряд переваг, однак, є кілька міркувань, про які потрібно пам'ятати, якщо ви збираєтеся забратися глибше у бездоріжжя.

1) Оскільки електронні системи використовують гальма, то, відповідно, прискорюється знос компонентів гальмівних систем. Ступінь зносу прямо пропорційна тому, наскільки часто включається ця система - чим складніше доріжки або чим мокріша поверхня, тим більший ступінь зносу, порівняно зі звичайним міським рухом.

2) Часте використання гальм також може призводити до надмірного нагрівання компонентів гальмівної системи. Так як ви зазвичай не задумуєтеся над температурою ваших гальм, виробники впровадили по одному датчику на кожне колесо для моніторингу температури. Коли температура доходить до критичної точки, блок управління автоматично відключає систему трекшн-контролю, доки гальма не остудяться до нормальної темепратури. На даний період часу ви втратите будь-яку електронну допомогу.

3) Примусове підгальмовування коліс споживає потужність двигуна автомобіля – це фізика. Таким чином, все, що ви отримуєте у вигляді трекшн-допомоги, ви однаково втрачаєте в моменті, що крутить двигун. А в умовах бездоріжжя ви часто можете потрапити у ситуацію, коли кожен ньютон-метр моменту на вагу золота.

Це особливо вірно для хиткіх пісків, коли критично важливо постійно перебувати в русі - проте, ваша система трекшн-контролю виявить пробуксовування коліс і почне примусово "осідати" ваш автомобіль.

4) Зазвичай неприємності чекають на вас там, де ви їх зовсім не очікуєте - глибока промоїна, яка виглядає, як непримітна калюжа або дуже глибока колія, залишена будівельною технікою на вашій улюбленій доріжці. Все це дуже поширені приклади несподіваних перешкод, які встають у вас на шляху в невідповідний момент. Міжколісні блокування ARB спроектовані якраз для таких випадків і допоможуть впоратися з найгіршими кошмарами бездоріжжя. Вам більше не доведеться переживати, що ви заїхали надто далеко.

5) Коли ви підключаєте блокування ARB, ви не тільки отримуєте 100% зчеплення з дорогою, яким так славиться наша продукція, а й одночасно змушуєте колеса автомобіля крутиться з абсолютно однаковою швидкістю. А це, у свою чергу, обманює систему трекшн-контролю і змушує комп'ютер автомобіля «думати», що ви не на бездоріжжі, а на хорошому покритті. Це дозволяє уникнути непотрібного підгальмовування коліс і автоматично відключає систему доти, доки вона не знадобиться. Це заощаджує ваші гальма, вашу потужність і ваші нерви.

Таким чином, ми вважаємо, що блокування ARB Air Locker та електронні системи допомоги чудово доповнюють один одного.

Daniel Bongard

(Керівник інженерного відділу ARB)