Еластична стропа чи буксирувальний трос?

Привіт ARB,

Ми з дружиною нещодавно «захворіли» на офф-роуд і плануємо тримісячну поїздку до Національного парку Північних Територій на нашому позашляховику LandCruiser 100 з кемпером. Ми не з тих, хто шукає гострих відчуттів та їздить незвіданими маршрутами, проте ми віримо в необхідність ретельної підготовки та наявності базового обладнання. У нас поки що немає лебідки, але ми вже купили еластичну стропу ARB — нас цікавить, чи можна використовувати її як буксирувальний трос, у разі виникнення проблем.

З повагою,

Пітер

Привіт Пітер,

В принципі, еластичні (динамічні) стропи не розраховані на використання як буксирувальний трос. Дійсно, коли ви витягуйте застряглий автомобіль, ви формально буксируєте його, проте це триває недовго, на дуже короткій відстані та з повністю натягнутою стропою. У ситуації, коли ви буксируєте автомобіль на значну відстань, у момент гальмування автомобіля, що буксирує, водій авто, що буксирується, неминуче загальмує трохи пізніше і стропа провисне і впаде на землю. Залежно від дорожнього покриття за досить короткий проміжок часу стропа може стати зношеною та/або пошкодженою в декількох місцях, що призведе до її ослаблення. І при наступному використанні цієї стропи для витягування автомобіля, що застряг, вона може не витримати значні навантаження і просто лопнути.

Так, у разі крайньої необхідності, стропу можна використовувати як буксирувальний трос, але ви повинні будете обов'язково замінити її перед тим, як використовувати як стропу наступного разу. Також хочу нагадати вам, що якщо ви буксируєте автомобіль із заглушеним двигуном, то в ньому не буде працювати вакуумний підсилювач гальм, тому необхідно докладати більше зусилля на гальмо педаль.

Mark ’Lowmount’ Lowry
(Manager — Product Development & Evaluation)